Hoofdgerecht

Pita broodjes met kipshoarma

Pita broodjes, iedereen kent het volgensmij wel. een heerlijk dun broodje waar je van alles in kan doen. Zo kwam ik 2 maanden geleden op het idee om ze eens te beleggen met kipshoarma en knoflooksaus. Een meesterlijke combinatie natuurlijk. Ingrediënten voor 2 personen – 5 pita broodjes – 400gr kipshoarma – 1 rode tomaat – 1/4e komkommer… Lees verder Pita broodjes met kipshoarma

Advertenties
Lunch·Ontbijt

Vegan mango aardbeien smoothie-bowl

Krijg jij met di warme weer ook spontaan zin in smoothie-bowls? Ik wel! En aangezien ik nog een verse mango had liggen vond ik dit wel een goeie combinatie. :)Ingrediënten voor 1 persoon- 1 mango- 1 middelgrote banaan- 100gr bevroren aardbeien- scheutje amandelmelk- kokosrasp- gemengde noten- scheutje agavesiroop Bereidingswijze1. Snij de banaan in plakjes en leg deze de nacht van te voren in de vriezer.2. De volgende morgen stop je 3/4e van de mango, banaan,… Lees verder Vegan mango aardbeien smoothie-bowl

Hoofdgerecht

Risotto met champignons prei en gerookte kipfilet

Laatst at ik voor de eerste keer risotto en ik zal eerlijk zeggen: het is mega easy! Ik dacht eigenlijk dat het heel lastig was maar dat is totaal niet zo! En het fijne aan risotto is dat je weer eindeloos kan combineren met de groente. Ook is het prima koud te eten, makkelijk mee… Lees verder Risotto met champignons prei en gerookte kipfilet

Ontbijt·Snacks

Vegan ontbijt of dessert taartjes

Ingrediënten voor 2 ontbijt taartjes- 110gr dadels- 50gr havermout- 1el kokosolie- vegan yoghurt, ik gebruik altijd deze.- aardbeien- blauwe bessen- frambozenBereidingswijze1. Weeg de dadels af, snij ze doormidden en laat ze minimaal 15min. in lauw water weken. Verwarm de oven voor op 180 graden.2. Ondertussen laat je de kokosolie in een pannetje smelten en weeg je… Lees verder Vegan ontbijt of dessert taartjes